July 24

Prezenta in activitatile de rutina

Starea de prezenta

0  comments

Am aratat in articolul trecut de ce suferim. Am concluzionat ca suferim pentru ca ne departam de prezent. Cum sa ramanem cat mai mult in prezent? Cel mai usor starea de eliberare a mintii de sub lanturile gandurilor se obtine prin introducerea constiintei momentului prezent in activitatile de rutina. De exemplu dimineata cand ne spalam pe dinti. Constientizati toate simturile corpului. Simtiti gresia rece sub talpi. Ascultati scurgerea apei. Ascultati sunetul pastei de dinti peste periuta. Ascultati fosnetul periutei peste dinti. Simtiti gustul apei. Fiti pe deplin prezenti in acea activitate si in fiecare activitate de rutina. O idee buna este ca atunci cand mergeti cu masina, acesta fiind un gest automat sa nu uitati sa simtiti faptul ca respirati. Toate aceste exercitii scot mintea din rutina de a ne da sfaturi si o aduc in prezent unde totul este perfect si complet asa cum este acum! Deseori aceste actitvitati de rutina se fac “la foc automat” si gandurile ne poarta departe de clipa curenta. Cand ne surprindem ca am pierdut starea de prezenta putem sa ne observam gandurile si sa ne antrenam mintea sa fie constienta pe deplin la ce se intampla in jur.

S-ar putea sa-ti placa si alte articole:

Povestile pe care ni le spunem in pandemie

Stresul este de un real ajutor

Traim realitate sau fictiune?

Spune-mi parerea ta

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}