August 21

Outsourcing sau dezvoltare de produs propriu?

Dezvoltare de produse

0  comments

Atunci cand vrei sa incepi o afacere in domeniul dezvoltarii de software probabil ca prima decizie pe care trebuie sa o iei este daca sa faci outsourcing sau dezvoltare de produs propriu.

Am inceput prima mea firma de tehnologie in 2001. Nici o clipa nu mi-a trecut prin cap la vremea respectiva sa fac outsourcing. Era o cale care nu mi se parea la fel de profitabila pe termen lung.
De ce?

La outsourcing afacerea creste doar daca reusesti sa gestionezi proiecte mai mari si mai complexe.
Astfel compania se transforma intr-o structura complexa greu de construit fara resurse financiare.

In outsourcing drepturile intelectuale apartin clientului. Firma producatoare ramane cu un know-how intern, dar rezultatul tuturor eforturilor ramane la client.
In outsourcing cel mai des nu ai nici un control asupra specificatiilor produsului.
Esti un simplu executant priceput.

Calea dezvoltarii unui produs propriu este mai grea si mai riscanta, dar mai profitabila pe termen lung.
Ea necesita pe langa abilitatile tehnologice si abilitati comerciale: marketing, vanzari, suport si financiar.
Principalul motor de crestere este dezvoltarea unui produs pe care il construiesti o singura data si apoi il vinzi de un numar infinit de ori catre diversi clienti interesati de aplicatia ta.
Drepturile intelectuale raman in interiorul companiei si ai controlul asupra rezultatului final.

Atunci cand vine vorba despre dezvoltarea de produse proprii, mai apare o capcana: aceea a modelului de licentiere. Consider ca daca alegi o modalitate de licentiere de tip one-time fee in care clientul plateste o singura data, atunci trebuie sa gasesti o piata suficient de mare astfel incat sa ai un numar suficient de clienti platitori care sa iti permita sa existi si peste 10 ani.

Insa daca piata nu este suficient de mare incat sa isi permita produsele tale, atunci solutia este categoric modelul SaaS in care nu incasezi bani initial, sau incasezi foarte putin. In schimb incasezi un abonament lunar. Este un model potrivit unei piete cu clienti care nu au bani multi deodata, insa ar avea bani sa plateasca luna de luna. Asta produce o predictibilitate mai mare, iar procesul de vanzari incepe sa fie orientat permanent pe crestere. Fiecare client nou venit, inseamna o crestere a cifrei de afaceri.

Mai multe detalii despre diferentele intre SaaS si modelul clasic de licentiere voi scrie intr-un articol separat.



S-ar putea sa-ti placa si alte articole:

SaaS vs One-time-fee

SaaS vs One-time-fee

Spune-mi parerea ta

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}